Inovativni tretman otpadnih voda: Skok od iskustva do inteligencije

U nedavnoj studiji objavljenoj na mreži 18. decembra 2023. u časopisu Environmental Science and Ecotechnologi, naučnici sa Univerziteta u Pekingu predstavili su globalnu integrativnu informacijsku platformu zasnovanu na mikrobiomu za prečišćavanje otpadnih voda kako bi se pozabavili rastućom složenošću zagađivača i neadekvatnosti u tradicionalnim postrojenjima za prečišćavanje otpadnih voda (PPOV).

Ova platforma, inspirisana napretkom u veštačkoj inteligenciji (AI), spremna je da revolucioniše oblast ekološkog inženjeringa i istraživanja mikrobioma.

Inovativna platforma koristi obimne podatke o mikrobiomu i inženjeringu sa PPOV širom sveta. Korišćenjem naprednih alata vođenih veštačkom inteligencijom, on analizira podatke kako bi identifikovao optimalne mikrobiome, nadogradio objekte i efikasno reagovao na nesreće zbog zagađenja. Ova platforma vođena veštačkom inteligencijom teži snažnijem, bržem i globalno integrisanom rešenju za prečišćavanje otpadnih voda, čime se povećava nezamenljiva uloga PPOV u kontroli zagađenja i održivosti životne sredine.

„Globalna Integrativna informaciona platforma zasnovana na mikrobiomu za prečišćavanje otpadnih voda nije samo tehnološki napredak; to je promena paradigme u načinu na koji se nosimo sa izazovima životne sredine“, izjavio je Donghui Ven, vodeća ličnost u inženjerstvu zaštite životne sredine. „Iskoristivši moć veštačke inteligencije i globalnih podataka, prelazimo sa pukih metoda zasnovanih na iskustvu u eru informisane inteligencije.

Implikacije ove platforme su ogromne. Očekuje se da će značajno poboljšati učinak PPOV u kontroli zagađenja, doprinoseći harmoničnijoj i zdravijoj budućnosti za ljudsko društvo i prirodnu sredinu. Podržava multidisciplinarna istraživanja, dokumentuje mikrobnu evoluciju, unapređuje epidemiologiju zasnovanu na otpadnim vodama i poboljšava globalnu podelu resursa.