Identifikovana nova terapijska meta za osteoartritis

Istraživači su otkrili da podskup senzornih neurona promoviše bol i upalu zglobova povezanih sa osteoartritisom, što sugeriše novi terapeutski cilj za upravljanje bolom, prema nalazima objavljenim u Nature Communications.

„Postoji nedostatak terapeutskih agenasa koji posebno ciljaju na bol od osteoartritisa, što je ogroman problem širom sveta. Obezbeđivanjem mehanizma preko koga se bol proizvodi u bolesti, mi obezbeđujemo nove ciljeve za razvoj lekova“, rekao je dr Richard Miller. .D., profesor emeritus farmakologije i koautor studije.

Osteoartritis se javlja kada se hrskavica u zglobovima pokvari i utiče na osnovnu kost. Bolest trenutno pogađa preko 32,5 miliona odraslih u SAD, prema Centrima za kontrolu i prevenciju bolesti.

Tretmani uključuju antiinflamatorne lekove, vežbe i, u nekim teškim slučajevima, opioidne lekove. Međutim, trenutni istraživački napori su fokusirani na identifikaciju neopioidnih terapijskih ciljeva koji su efikasniji.

Prethodni rad je otkrio da protein jonskih kanala Piezo2 omogućava neuronima zvanim nociceptori da reaguju na mehaničku silu. Nociceptori su senzorni nervi koji reaguju na stimuluse koji proizvode bol, kao što se vidi kod osteoartritisa kada mehanička sila utiče na degradirane zglobove.

U trenutnoj studiji, istraživači su proučavali Piezo2 nokaut miševe, otkrivši da su bol i upala uzrokovana osteoartritisom kod miševa značajno smanjeni. Posebno, ženke nokaut miševa su bile zaštićene od mehaničke senzibilizacije povezane sa inflamatornim bolom u zglobovima, a muški nokaut miševi su bili zaštićeni od bolova u zglobovima povezanim sa osteoartritisom.

Jednoćelijsko RNK sekvenciranje miševa i ljudskih senzornih neurona takođe je potvrdilo da se Piezo2 eksprimuje nociceptorima koji stimulišu zglobove kod osteoartritisa.

„Dalje, pokazali smo kako molekuli poput receptora nervnog faktora rasta TrkA mogu senzibilizirati odgovor Piezo2 u bolesti, što znači da Piezo2 može lakše proizvesti bol pod patološkim stanjima kao što je degeneracija zglobova“, dodao je Miler.

Nalazi sugerišu da ciljanje na Piezo2 može biti obećavajući terapeutski cilj za lečenje bolova od osteoartritisa.

„Identifikovanje kompletnih molekularnih karakteristika nerava koji proizvode bol kod osteoartritisa pomoći će u identifikaciji dodatnih terapeutskih ciljeva“, rekao je Miler.