Istraživanje otkriva potencijalnu nestabilnost univerzuma zbog Higsovog bozona i primordijalnih crnih rupa

Novo istraživanje u oblasti teorijske fizike sugeriše da bi univerzum mogao biti u opasnosti zbog nestabilnosti Higsovog bozona, osnovne čestice koja definiše masu i interakcije drugih čestica. Istraživanje, koje je upravo prihvaćeno za objavljivanje u časopisu Physical Letters B, otkriva da neki modeli ranog univerzuma, uključujući one koji uključuju lake primordijalne crne rupe, možda nisu tačni i mogli bi izazvati dramatične promene u fizičkim zakonima.

Higsov bozon, koji je ključan za postojanje mase u univerzumu kroz interakciju sa Higsovim poljem, možda nije u svom najnižem mogućem energetskom stanju. Ako bi ovo polje prešlo u stanje niže energije, moglo bi izazvati faznu tranziciju, slično kao kada voda prelazi u paru. Ova tranzicija mogla bi drastično promeniti osnovne zakone fizike, potencijalno uništavajući naš univerzum u procesu.

Istraživači su pokazali da primordijalne crne rupe, koje su nastale u ranom univerzumu, mogu uzrokovati konstantno formiranje ovih destabilizovanih mehurića u Higsovom polju. Ove crne rupe, koje su bile predviđene mnogim teorijskim modelima, mogle bi služiti kao „nečistoće“ koje olakšavaju formiranje mehurića zbog njihove gravitacije i toplote koju emituju.

Prema teoriji Stivena Hokinga, primordijalne crne rupe bi se brzo isparavale, oslobađajući toplinu i izazivajući lokalno povećanje temperature. Ovo bi moglo povećati šanse za formiranje Higsovih mehurića, što bi dovelo do promena u osnovnim fizičkim zakonima. Međutim, prisustvo ovakvih objekata u univerzumu je malo verovatno, s obzirom na to da bi do sada trebali biti potpuno ispareni.

Studija takođe naglašava potrebu za daljim istraživanjima kako bi se utvrdilo da li postoje dokazi o primordijalnim crnim rupama u drevnom zračenju ili gravitacionim talasima. Ovi dokazi bi mogli ukazivati na nepoznate aspekte Higsovog bozona i njegovu stabilnost, potencijalno otkrivajući nove čestice ili sile.

Ova istraživanja otvaraju nova pitanja o stabilnosti univerzuma i osnovnim zakonima fizike, pružajući uvid u njegove najmanje i najveće razmere.