Gubitak sluha u vezi sa godinama može dovesti do nižeg indeksa telesne mase i ukupne telesne masti

Nova studija sa Univerziteta u Ouluu, Finska, baca svetlo na složene interakcije između izlaganja buci, gubitka sluha i konstitucije tela.

Buka iz životne sredine se pojavila kao kritična briga za javno zdravlje, a produženo izlaganje predstavlja rizike kao što je gubitak sluha. Opservacione studije su sugerisale potencijalnu povezanost između dugotrajne izloženosti saobraćajnoj buci i rizika od gojaznosti.

U 2019., Smernice Svetske zdravstvene organizacije o buci u životnoj sredini za evropski region ocenile su dokaze o povezanosti saobraćajne buke i gojaznosti kao nizak ili veoma nizak kvalitet i naglasile važnost proučavanja ishoda u vezi sa sluhom povezanih sa izlaganjem buci.

Baveći se ovom složenom interakcijom, istraživači u projektu LongITools započeli su genetski zasnovanu studiju koju je vodio doktorski istraživač Iiian He. Studija je imala za cilj da otkrije uzročnu vezu između konstitucije tela i gubitka sluha, postavljajući pitanje: Da li je funkcija sluha ključni faktor koji treba uzeti u obzir u razumevanju veze između izloženosti buci i gojaznosti?

Koristeći podatke iz javno dostupnih studija asocijacija na nivou genoma (GVAS) u repozitorijumima kao što su UK Biobank, FinnGen i konzorcijum za genetičko istraživanje antropometrijskih osobina (GIANT), studija se fokusirala na učesnike prosečne starosti od 52 do 63 godine. Rezultati su objavljeni u Scientific Reports.

Nalazi predstavljeni u studiji osporavaju ideju da povećanje mera vezanih za adipozitet direktno uzrokuje gubitak sluha. Međutim, istraživanje je otkrilo značajnu povezanost: oštećenje sluha povezano sa uzrastom može dovesti do nižeg BMI i smanjenog procenta telesne masti u odrasloj populaciji evropskog porekla. Ovo ukazuje na jedinstvenu vezu gde oštećenje sluha povezano sa godinama može uticati na telesnu težinu i masnoću.

Vodeći istraživač i autor, Iiian He, prokomentarisao je implikacije studije, rekavši: „Naše istraživanje pruža dokaze da starije osobe sa problemima sluha mogu doživeti gubitak težine i smanjenje masti. Ovo predstavlja izazov za one koji se istovremeno bave gubitkom sluha i pothranjenošću. Povećana nutritivna podrška je ključna za ovu ranjivu grupu.“