Genska terapija tumora mozga pokazuje obećavajuće rane rezultate kod ljudi

Nova studija sa Odeljenja za neurohirurgiju Univerziteta u Mičigenu i Centra za rak Rogel pokazuje obećavajuće rane rezultate da je terapija koja kombinuje lekove za ubijanje ćelija i lekove koji stimulišu imunitet bezbedna i efikasna u produženju preživljavanja pacijenata sa gliomima, veoma agresivnim oblikom raka mozga.

Studija je objavljena u The Lancet Oncology.

Ovo je faza 1, prva u ispitivanju na ljudima, a Rogel istraživači dr Pedro Lovenštajn i dr Marija Kastro, vodeći autori studije, prethodno su razvili i proučavali genske terapije posredovane adenovirusima u svojoj laboratoriji. . S obzirom na lošu prognozu glioma i ograničen odgovor na tretmane kao što su hemoterapija i zračenje, tim je pokušao da koristi protein Flt3L za regrutovanje imunih ćelija, obično odsutne u mozgu. Ove imune ćelije su potrebne da pokrenu efikasniji imuni odgovor na rak.

„Mogućnost da se nova terapija pomera od klupe do kreveta na tako pojednostavljen način je uzbudljiva i predstavlja obilazak u translacionoj medicini“, rekao je Oren Sagher, MD, profesor neurohirurgije na U-M i autor ove studije.

Studija se fokusirala na dve vrste genetskih terapija kod glioma visokog stepena. Prva je bila kombinacija HSV-1-TK, proteina, i Valtreksa, leka koji se koristi za lečenje virusnih infekcija kao što su herpes i vodene boginje. HSV-1-TK pretvara Valtrek u citotoksično jedinjenje koje ubija ćelije raka koje se aktivno dele. Drugi je bio Flt3L, protein koji regrutuje esencijalne imune ćelije u mozgu.

Kada se koriste u kombinaciji, ove terapije su pokazale uzbudljive rane rezultate, uključujući poboljšano preživljavanje. Od 18 pacijenata uključenih u ispitivanje, šest je preživelo više od dve godine, troje je preživelo više od tri godine, a jedan pacijent, koji je još uvek živ u vreme objavljivanja, preživeo je do pet godina. Sa trenutnim standardom nege, očekivani životni vek za tumor ove vrste je nešto više od 14 meseci. Dalje, studija je otkrila da ovaj tretman nije bio toksičan za pacijente, što sugeriše da bi najveća doza korišćena u ovom ispitivanju mogla da se koristi u budućim ispitivanjima.

Iako je trebalo da vektori adenovirusne genske terapije budu aktivni do mesec dana, otkriven je rad tri istraživača — dr Marije Luise Varela, dr Mohameda Fejsal Sajeda i dr Moli Vest. ta aktivnost adenovirusnog vektora koji eksprimira HSV1-TK je bila aktivna do 17 meseci. Ovo otkriće menja očekivanja adenovirusne genske terapije u mozgu i produžava potencijalno vreme tokom kojeg bi se kombinacija HSV1-TK i Valtreka mogla iskoristiti za borbu protiv recidiva tumora.

„Ovo je poteklo iz teorijske ideje zasnovane na evolucionim hipotezama i prvo je testirano na eksperimentalnim modelima bolesti“, rekao je Lovenštajn, profesor neurohirurgije Richard C. Schneider na Univerzitetu u M. „Konačno, posle mnogo godina, oduševljeni smo što možemo da prijavimo rezultate testiranja ovog pristupa na ljudskim pacijentima, dobijajući rezultate koji će dovesti do boljih tretmana za ovu grupu pacijenata sa tumorom na mozgu“, rekla je dr Marija Kastro, Rogel član i profesor neurohirurgije na U-M.

Iako je potrebno više rada pre nego što se ovo odnese na kliniku, značaj dugotrajne ekspresije HSV1-TK ukazuje na implementaciju radi poboljšanja lečenja. Rezultati ove studije podržavaju dizajn budućih kliničkih ispitivanja faze 1b/2.