Identifikovani geni ključni za povećanje sadržaja askorbinske kiseline u jagodama

Horticulture Research je objavio istraživanje koje predstavlja revolucionarno otkriće u oblasti genetike jagoda. Istraživači su identifikovali kvantitativne lokuse osobina (KTL) povezane sa sadržajem askorbinske kiseline (AsA), ključnog antioksidansa, i precizirali gene kandidate koji bi mogli revolucionirati uzgoj jagoda sa povećanim nutritivnim vrednostima.

Studija je obuhvatila analizu 35 linija jagoda tokom 2016–2017, što je dovelo do proširene studije u periodu 2017–2018 sa 113 F1 linija u pet evropskih zemalja. Rezultati su ukazali na genetske i ekološke uticaje na sadržaj AsA, sa otkrivanjem pozitivne korelacije između različitih zemalja.

Korišćenjem KTL mapiranja, istraživači su identifikovali regione povezane sa sadržajem AsA, naglašavajući složenu interakciju genetskih i faktora životne sredine. Posebno su istraženi geni FaGGP(3A) i FaPHT4;4(7C), koji su ključni za regulisanje nivoa AsA u jagodama.

Ova otkrića omogućavaju selektivni uzgoj sorti jagoda sa povećanim sadržajem AsA, pružajući potencijal za poboljšanje nutritivnih vrednosti ovog voća. Takođe, razvijeni su markeri koji olakšavaju selekciju, što otvara put ka unapređenju sorti jagoda i zadovoljavanju potreba za hranom sa povećanim antioksidativnim svojstvima