Zagonetne svetlosti svemirskih aurora: Da li možemo detektovati auroru na egzoplanetama oko pulsara?

Posmatranje aurora, fascinantnih svetlosnih pojava uzrokovanih naelektrisanim česticama iz Sunčevog vetra, postalo je nešto više od spektakla na Zemlji. Novo istraživanje sugeriše da bi, zahvaljujući napretku u tehnologiji radio teleskopa poput LOFAR (Low Frequency Array) ili budućeg razvoja SKA (Square Kilometer Array), uskoro mogli detektovati auroru i na egzoplanetama koje kruže oko pulsara.

Pulsari, ostaci supermasivnih zvezda, emituju karakteristične pulsirajuće zrake radijacije dok rotiraju. Nedavno otkrivene egzoplanete oko pulsara, sada postaju predmet istraživanja švajcarskih naučnika. U njihovom radu objavljenom 7. decembra, razmatraju se simulacije magnetnih interakcija između pulsara i njihovih egzoplaneta.

Rezultati simulacija pokazuju da se egzoplanete oko milisekundnih pulsara mogu posmatrati korišćenjem savremene tehnologije radio teleskopa. Čak i planete bez sopstvenog magnetnog polja mogu emitovati elektromagnetno zračenje koje je moguće detektovati.

Naučnici zaključuju da će radio teleskopi imati dovoljnu osetljivost da detektuju auroru na ovim egzoplanetama. Ovo otkriće otvara nova vrata za istraživanje vanzemaljskih atmosfera i magnetnih polja na planetama koje orbitiraju oko pulsara.

Dok astronomi nastavljaju otkrivati tajne udaljenih delova svemira, nova saznanja o aurorama na egzoplanetama donose uzbudljive perspektive za razumevanje kosmičkih fenomena izvan granica našeg solarnog sistema.