Crne rupe u harmoniji: Istraživači tvrde da parovi crnih rupa mogu postojati u ravnoteži

Istraživači sa Univerziteta u Sautemptonu, Univerziteta u Kembridžu i Univerziteta u Barseloni tvrde da su otkrili teoretski dokaz da parovi crnih rupa mogu postojati u ravnoteži, oponašajući jednu crnu rupu, čak i u univerzumu koji se širi. Ovaj revolucionarni koncept se suprotstavlja tradicionalnim teorijama koje sugeriraju da se crne rupe, čak i u parovima, na kraju sudaraju pod dejstvom gravitacije.

Pretpostavka standardnih teorija zasnovanih na Ajnštajnovoj teoriji opšte relativnosti podrazumeva da crne rupe mogu postojati same ili u obliku rotirajućih parova. Međutim, nova studija sugeriše da kosmološka konstanta, poznata kao „tamna energija,“ koja ubrzava širenje univerzuma, može omogućiti crnim rupama da ostanu u ravnoteži, čak i dok se univerzum širi. Ova ideja menja način na koji razumemo interakciju crnih rupa i njihovu sposobnost da postoje zajedno.

Kroz složene numeričke metode, istraživači su pokazali da dve statične crne rupe mogu ostati u ravnoteži jer njihova gravitaciona privlačnost kompenzuje ekspanziju univerzuma povezanu sa kosmološkom konstantom. To znači da, iako se ekspanzija univerzuma trudi da ih razdvoji, gravitaciona privlačnost između crnih rupa nadoknađuje tu silu, održavajući ih na fiksnoj udaljenosti jedna od druge.

Kao rezultat toga, iz daljine, par crnih rupa koje kosmološka ekspanzija drži u ravnoteži mogao bi izgledati kao jedna crna rupa, što bi otežalo njihovo razlikovanje. Ova teorija takođe ima potencijalnu primenu na rotirajuće crne rupe i mogla bi čak važiti za tri ili četiri crne rupe, otvarajući nove mogućnosti u proučavanju ovih zagonetnih astronomskih fenomena.

Ova studija otvara nova vrata za razumevanje dinamike crnih rupa u svemiru i menja naša prethodna uverenja o tome kako se ovi masivni objekti mogu ponašati u kosmosu.