Bakterije koje razgrađuju nikotin nalaze se u crevima miševa

Tim istraživača povezanih sa više institucija u Kini, radeći sa kolegom u SAD, izolovao je vrstu bakterije u crevima miševa koji razgrađuju nikotin. U svom radu objavljenom u časopisu Nature, grupa opisuje kako su izolovali bakterije i zašto bi njihov nalaz mogao smanjiti pojavu bolesti masne jetre kod ljudi.

Prethodno istraživanje je pokazalo da je pušenje cigareta vodeći uzrok smrti koje se može sprečiti širom sveta. Pored povezanosti sa bolestima pluća, pušenje cigareta je takođe povezano sa oboljenjem masne jetre. U ovom novom naporu, istraživači su otkrili da određena vrsta bakterija razgrađuje nikotin u crevima miševa (zbog prinudnog pušenja) i na taj način smanjuje verovatnoću razvoja bolesti masne jetre.

Kada ljudi (ili miševi) puše cigarete, otkriveno je da deo nikotina ulazi u creva, što dovodi do povećanog rizika od bolesti masne jetre, povezane sa ožiljcima, a u nekim slučajevima i raka jetre.

U ovom novom radu, istraživači su izmerili količinu nikotina koja se probija do creva upoređujući uzorke stolice 30 ljudi pušača i 30 nepušača. Zatim su uradili isto sa miševima i otkrili da su rezultati slični.

Zatim su sterilisali creva nekoliko laboratorijskih miševa i ponovo sproveli eksperiment sa nikotinom. Otkrili su da su miševi sa sterilizovanim crevima imali više nikotina u svojim sistemima, što ukazuje na to da najmanje jedna vrsta crevnih bakterija razlaže nikotin. Zatim, procesom eliminacije, uspeli su da pronađu bakterije (Bacteroides kilanisolvens) koje su bile odgovorne za razgradnju – proizvodile su vrstu enzima koji razgrađuje nikotin.

Prethodna istraživanja su pokazala da B ksilanisolven takođe živi u ljudskim crevima. Istraživači sledeće planiraju da ga prouče i enzime koje proizvodi kako bi otkrili da li se enzim može komercijalno proizvoditi i dati pušačima kako bi se smanjile njihove šanse za razvoj bolesti masne jetre i, dalje, raka jetre.