Zvezde crvenih patuljaka emituju intenzivno UV zračenje koje mogu uticati na nastanjivost planeta

Astronomi su otkrili da zvezde crvenih patuljaka mogu da proizvedu zvezdane baklje koje nose daleko ultraljubičasto (daleko UV) zračenje mnogo veće nego što se ranije verovalo.

Otkriće sugeriše da bi intenzivno UV zračenje ovih baklji moglo značajno uticati na to da li planete oko zvezda crvenih patuljaka mogu biti useljive.

„Smatralo se da nekoliko zvezda generiše dovoljno UV zračenja kroz baklje da utiču na nastanjivost planete. Naši nalazi pokazuju da mnogo više zvezda može imati ovu sposobnost“, rekla je prva autorka Vera Berger, koja je vodila istraživanje dok je bila na Univerzitetu na Havajima. i koji se sada nalazi na Univerzitetu u Kembridžu.

Berger i njen tim koristili su arhivske podatke sa svemirskog teleskopa GALEKS da traže baklje među 300.000 obližnjih zvezda. GALEKS je sada povučena NASA misija koja je istovremeno posmatrala većinu neba na bliskim i udaljenim UV talasnim dužinama od 2003. do 2013. Koristeći nove računarske tehnike, tim je izvukao uvide iz podataka.

„Kombinovanje moderne računarske snage sa gigabajtima decenijama starim posmatranjima omogućilo nam je da tražimo bljeskove na hiljadama i hiljadama obližnjih zvezda“, rekao je koautor dr Majkl Taker sa Univerziteta Ohajo.

Prema istraživačima, UV zračenje iz zvezdanih baklji može ili erodirati planetarne atmosfere, ugrožavajući njihov potencijal da podrže život, ili doprineti formiranju RNK građevnih blokova, koji su neophodni za stvaranje života.

Studija, objavljena u časopisu Mesečna obaveštenja Kraljevskog astronomskog društva, dovodi u pitanje postojeće modele zvezdanih baklji i nastanjivosti egzoplaneta, pokazujući da je daleko UV emisija iz baklji u proseku tri puta energičnija nego što se obično pretpostavlja, i može dostići i do dvanaest puta. očekivani nivoi energije.

„Promena od tri je ista kao razlika u UV zračenju tokom leta od Enkoridža na Aljasci do Honolulua, gde nezaštićena koža može da dobije opekotine od sunca za manje od 10 minuta“, rekao je koautor Benjamin J. Shappee sa Univerziteta Havaji. ‘i.

Tačan uzrok ove jače daleko UV zračenja ostaje nejasan. Tim veruje da bi moglo biti da je zračenje baklje koncentrisano na određenim talasnim dužinama, što ukazuje na prisustvo atoma kao što su ugljenik i azot.

„Ova studija je promenila sliku okruženja oko zvezda manje masivnih od našeg Sunca, koje emituju vrlo malo UV svetlosti izvan baklji“, rekao je koautor Džejson Hinkl.

Prema Bergeru, koji je sada Čerčil naučnik na Kembridžu, potrebno je više podataka sa svemirskih teleskopa da bi se proučavala UV svetlost zvezda, što je ključno za razumevanje izvora ove emisije.

„Naš rad stavlja u centar pažnje potrebu za daljim istraživanjem efekata zvezdanih baklji na egzoplanetarna okruženja“, rekao je Berger. „Korišćenje svemirskih teleskopa za dobijanje UV spektra zvezda biće ključno za bolje razumevanje porekla ove emisije.“