Antitelo specifično za bakteriju Campilobacter jejuni daje nadu u razvoj vakcine

Bakterijske infekcije koje dovode do enteritisa, a ponekad i ekstra-crevne infekcije kao što je sepsa, i dalje predstavljaju globalni zdravstveni problem. Vodeći uzrok smrtnosti od dijareje i ekstra-crevnih infekcija kod dece mlađe od 5 godina i starijih osoba je infekcija bakterijom Campilobacter, protiv koje ne postoji efikasna vakcina ili lek.

Tim predvođen Univerziteta Osaka Metropolitan otkrio je šta bi moglo biti važan korak ka prevenciji, dijagnostici i lečenju vrste bakterija Campilobacter. Nalazi su objavljeni u Frontiers in Microbiology.

Istraživači, uključujući profesora Shinjija Jamasakija i vanrednog profesora Noritošija Hatanaku sa Fakulteta veterinarskih nauka i Međunarodnog istraživačkog centra za infektivne bolesti u OMU u Osaki, fokusirali su se na Campilobacter jejuni, vrstu bakterija koja obično uzrokuje gastroenteritis, a ponekad i ekstra-crevne infekcije. Zajedno su razvili antitelo koje može da identifikuje C. jejuni i inhibira rast bakterija.

Ovo monoklonsko antitelo reaguje na multiproteinski kompleks poznat kao KcrC, čija je ekspresija neophodna za patogenost C. jejuni. Molekul KcrC je pronađen u više sojeva C. jejuni, što daje visoku pouzdanost upotrebi antitela u identifikaciji vrste.

Ovaj molekul je takođe uključen u proizvodnju energije za C. jejuni, a antitelo deluje na suzbijanje ove funkcije, usporavajući rast bakterija i smanjujući patogenost.

„Naši nalazi mogu da dovedu do razvoja preventivnih pristupa kako infekcije kampilobakterom ne bi postale teže, a da istovremeno formulišemo jednostavan način za otkrivanje C. jejuni“, naveo je vanredni profesor Hatanaka.

„Razvoj jednostavnog sistema za detekciju“, objasnio je profesor Jamasaki, „biće koristan za brzu identifikaciju kontaminirane hrane, što će biti od koristi za kontrolu infekcija C. jejuni i trovanja hranom, zajedno sa razvojem vakcine“.