Alchajmerov biomarker sTREM2 igra uzročnu, potencijalno promenljivu, ulogu u bolesti

Protein sTREM2 igra ključnu ulogu u Alchajmerovoj bolesti, ali je ta uloga složena i slabo shvaćena. U ranim stadijumima bolesti, nivoi sTREM2 u cerebrospinalnoj tečnosti opadaju u odnosu na zdrave ljude, ali onda nivoi raste daleko iznad normalnog kako bolest napreduje. Zašto nivoi fluktuiraju i da li fluktuacije odražavaju ili uzrokuju progresiju bolesti nije poznato.

U studiji objavljenoj u časopisu Molekularna neurodegeneracija, Carlos Cruchaga, Barbara Burton & Reuben Morriss III profesor psihijatrije na Medicinskom fakultetu, i kolege su identifikovali četiri genomska regiona povezana sa varijacijama u nivoima sTREM2, a zatim su koristili funkcionalne analize da bi odredili specifične geni odgovorni za asocijaciju.

Zatim, koristeći pristup poznat kao Mendelova randomizacija, istraživači su pokazali da sTREM2 nije samo u korelaciji sa Alchajmerovom bolešću, već je deo uzročnog puta. Nalazi otvaraju mogućnost ciljanja novoidentifikovanih gena radi modulacije nivoa sTREM2 i, potencijalno, promene toka bolesti, rekao je Cruchaga.